PENTRU WEBSITE-URI DE SUCCES

CURS DE WEB DESIGN

„Web Design-ul este arta care însuflețește mediul online. Într-o lume puternic digitalizată este nevoie de căldura artei pentru a conecta oamenii.” – Victor Marcoianu

Odată ce știi cum să faci o pagina web, imaginația este limita. Un website de succes este un punct de referință al carierei sau afacerii tale. În cardul acestui curs de web design, vei afla tot ce ai nevoie să știi despre cum trebuie să arate și să se comporte un website în secolul digital. Începând de la amplasamentul logo-ului, arhitectura conținutului, navigare facilă și intuitivă până la optimizare SEO și creare de conținut cu valoare. Tehnici de optimizare pentru mobile, concepte de securitate și sfaturi pentru începători.

Dacă ești autodidact, poți să achiziționezi cartea și să studiezi în ritmul tău, sau poți alege să participi la un curs susținut chiar de autorul cărții.

Acest curs de web design nu este unul de programare, ci este un studiu avansat al felului în care trebuie să arate și să se comporte un website. Nu necesită cunoștințe de programare dar acestea ajută. Dacă vrei să înveți cum se face un website pas cu pas de la zero, ai nevoie de Cursul WordPress pentru Începători.

Cartea Web Design de Succes

În Web Design de Succes vei găsi informații noi și amănunțite cu privire la dezvoltarea eficientă a unui website de succes. Deși există numeroase articole pe internet și un număr însemnat de cărți pe acest subiect, sunt explicate doar concepte. Fără a le aprofunda suficient și fără a le atinge esența. Marketing-ul digital este o industrie în continuă dezvoltare, iar o foarte mare parte din acestea nu mai sunt de actualitate.

Cartea Web Design de Succes este un curs de web design complet care se adresează designerilor web, dezvoltatorilor și în special amatorilor. Vei afla cum trebuie să arate și să se comporte un website și ce factori îi dictează succesul. Începând de la amplasamentul logo-ului, arhitectura conținutului, navigare facilă și intuitivă până la optimizare SEO și creare de conținut cu valoare.

Sunt oferite drept exemplu și studiu de caz diferite pagini web ale diferite companii, o parte chiar din portofoliul SenDesign. Enumerând atât implementări corecte cât și greșeli frecvente.

Abordarea scrierii este pragmatică. Nu vei găsi povești lungi și nici împopoțonări inutile ale textului. Ideile sunt scrise succint și pe cât posibil schematizat. Sunt utilizate foarte mult listele pentru a te ajuta să reții informația sau să o găsești ușor mai târziu.

Vei găsii informații și despre începutul în carieră și ce pași trebuie să urmezi pentru a te lansa ca și web designer.

Varianta Curs de Web Design

În varianta curs, facem grupe de 3 sau mai mulți cursanți și de întâlnim online (prin intermediul Zoom) sau fizic, în București. Vor fi abordate toate subiectele teoretice prezentate în carte, precum felul în care trebuie să arate un website, cum alegi culorile, cum alegi formele, fontul și ce trebuie să conțină fiecare pagină în funcție de afacere. Cum să optimizezi SEO și cum se monetizează un website. Vom explora exemple de website-uri de succes dar și website-uri mai puțin potrivite, analizând ce le face să funcționeze bine sau prost, și de ce.

Acest curs de web design durează între 3 și 4 zile, 6-8 ore pe zi cu o oră pauză. Durata este flexibilă în funcție de puterea de asimilare și de numărul de întrebări al participanților.

Trainer-ul tău va fi, Victor Marcoianu, fondatorul SenDesign, cu o experiență de peste 10 ani în Marketing Digital, Dezvoltare Web și Software. A creat primul website la vârsta de 12 ani și este autor a trei cărți, Ghidul Afacerii în Mediul Online, Web Design de Succes și WordPress Design pentru Începători. Poți afla mai multe detalii despre Victor pe website-ul său, paginile CV și Biografie.

Pentru că Victor lucrează ca și programator și creative director de foarte mult timp, îi poți adresa orice întrebare din domeniul IT și te poate ajuta să te orientezi în piața muncii. Atât din perspectiva de angajat cât și antreprenor / liber profesionist.

Fiecare cursant va primi o diplomă alături de cartea Web Design de Succes.

CE ÎNTREABĂ CURSANȚII

ÎNTREBĂRI FRECVENTE

1Cartea sau Curs de Web Design?
Cartea este destinată persoanelor autodidacte și este o soluție mai ieftină. Cursul este destinat persoanelor care au sau vor mai multe explicații, într-un timp cât mai scurt.
2Am nevoie de cunoștiințe de programare?
Nu, dar acestea ajută!
3Cum mă pot înscrie la curs?
Trebuie doar să completezi formularul din secțiunea înscriere. Dacă întâmpini probleme ne poți scrie pe mail@sendesign.ro.
4Trebuie să știu WordPress?
Nu este necesar să știi WordPress, dar cursul de web design nefiind unul pentru începători, ci unul în care sunt prezentat tehnici avansate, trebuie să ai cunoștințe minime despre cum se construiește un website ca să poți experimenta.
5Cât costă cursul?
Găsești aceste informații aici.
6Ce voi primi la finalul cursului?
Vei primi o diplomă împreună cu cartea Web Design de Succes.
7Dacă nu știu să creez un website, există un curs pentru începători?
8Când începe următoarea sesiune de curs?
Data de start o stabilim împreună de îndată ce se strâng suficienți doritori.
9Acest curs de web design se ține fizic sau online?
Data de start o stabilim împreună de îndată ce se strâng suficienți doritori.
10Cu ce este diferit cursul de Web Design față de cursul de Marketing Digital
Cele două cursuri se intersectează atunci când vine vorba despre website. În cursul de marketing sunt prezentate câteva noțiuni introductive de web design, dar nu sunt detaliate sau extinse la fel de bine ca aici. Sunt necesare pentru cei care vor să facă marketing și comandă un website. Publicul țintă al cursului fiind altul față de cel de Web Design. Același lucru se poate observa între cărțile Ghidul Afacerii în Mediul Online și Web Design de Succes.

1. Introducerea în Cursul de Web Design

Partea introductivă este scurtă și explică contextul în care mediul online a evoluat tot mai mult și de ce trebuie să ținem cont de acesta.

Este prezentat spațiul online și felul în care acesta a este folosit. Descrie ipoteza de bază de la care pleacă acest curs de web design și motivația din spatele perfecționării tehnicilor de dezvoltare și design în acest mediu.

2. Domeniul Web

Un website este găzduit pe un server. Conexiunea către un server se face în baza unei adrese IP. Un domeniu web este o legătură scurtă către un server. În loc să introducem adresa când dorim să accesăm un website, folosim numele de domeniu.

Nu putem avea un "curs de web design" fără a discuta despre domeniul web. Aici vei găsi explicații sumare despre funcționalitatea lui tehnică alături de explicații extinse asupra impactului acestuia. Despre cum trebui să alegi un domeniu, ce greșeli să eviți și ce avantaje îți poate aduce. Sunt explicate extensiile și ești sfătuit ce să alegi.

3. Găzduirea

Fiind vorba despre un curs de web design, trebuie să discutăm și despre hosting. Serverul gazdă este inima website-ului. Dacă bate prea lent începi să pierzi vizitatorii. Când website-ul tău este găzduit pe un server bun, te vei gândi la el doar atunci când vine factura. În schimb dacă ajunge prea des un subiect de discuție, este timpul să îl schimbi.

În acest capitol este descrisă găzduirea website-ului. Ce înseamnă aceasta și de ce anume ai nevoie. Sunt clasificate tipurile de găzduire cu caracteristicile cheie la care trebuie să fii atent. Vei găsi și o listă de specificații optime ale serverului, în funcție de traficul lunar.

Se creează foarte multă confuzie mai ales în rândurile începătorilor atunci când trebuie să comande un pachet de găzduire. Este un subiect discutat mai rar într-un curs de web design și în materialele de specialitate. Astfel, am considerat că este important să fie abordat și disecat într-o structură cât mai ușor de înțeles și reținut.

4. Personalitatea Website-ului

Acest capitol este printre cele care scot în evidență acest curs de web design. Vei afla cum să construiești personalitatea și povestea din spatele fiecărui website. Ce îl face să fie interesant, unic și total diferit în piață. Imersiunea este elementul care păstrează utilizatorii în pagină. Care îi motivează să navigheze și să interacționeze cu website-ul. Sunt explicate 4 tipuri de a conferi personalitate website-ului: Prin Design, prin Interactivitate, prin Navigare și prin Conținut.

Personalitatea prin Design din Cursul de Web Design

Sunt explicate conceptele care conferă personalitate website-ului prin aspectul acestuia. Se discută despre culori, forme și tipografie. Ce impact au asupra psihicului uman și cum să le folosești în avantajul tău. Sunt oferite exemple de website-uri și de font-uri pentru a înțelege cu ușurință.

 

Personalitatea prin Interactivitate

Aici sunt încadrate toate elementele interactive care conferă personalitate și unicitate. Sunt enumerate și descrise tipurile de website, clasificate în funcție de nivelul de interactivitate, cu exemple reale, împreună cu toate punctele de interacțiune care le fac să fie speciale.

 

Personalitatea prin Navigare

Deși figurează ca parte din totalul elementelor cu care utilizatorul interacționează, navigarea are o categorie proprie. Asta se datorează faptului că este metoda prin care utilizatorul parcurge povestea website-ului. Este unul din principalii factori de decizie în ochii vizitatorilor. De aceia, în acest curs de web design vei găsi numeroase mențiuni cu privire la navigare, în mai multe capitole.

 

Personalitatea prin Conținut

Conținutul website-ului este definit de ceea ce vede utilizatorul într-o pagină. Adică Imagine, Text sau Video. Prin acestea poți fii unic. Trebuie gândit cu atenție și formulat astfel încât să atragă și să scoată în evidență produsul sau serviciul. Vei găsi exemple și formulări demonstrative disecate cât mai amănunțit.

5. Impactul Vizual

Impactul vizual este impresia lăsată de către website asupra utilizatorilor. Acel efect de „OAU!!!”. Este de fapt, prima interacțiune pe care utilizatorul o are cu website-ul, și anume decizia dacă va continua sau nu navigarea pe acesta.

Din această cauză, impactul vizual este vital pentru orice website. Dacă ai un website cu mult trafic dar cu foarte puține conversii, sau multe persoane care nu depășesc prima pagină, atunci impactul vizual, sau mai precis lipsa acestuia este cauza.

Imersiunea (discutată în capitolul precedent din acest curs de web design) are loc pe parcursul explorării paginilor pe când impactul vizual are loc la momentul accesării website-ului și se disipă pe măsură ce utilizatorul se concentrează pe conținut. Este doar cârligul care agață.

În acest capitol din cursul de web design se discută despre ce este impactul vizual, cum se realizează acesta și statistici ajutătoare. Sunt enunțate cu exemple, diferite tehnici de creare a impactului vizual. Unde trebuie să amplasezi conținut, pentru a beneficia de maximum de efect și ce tip de conținut este recomandat.

6. Funcționalitatea Website-ului

Website-ul trebuie să funcționeze. Este o condiție esențială pentru a avea succes. După ce te-ai asigurat că totul funcționează corespunzător, măcar în aparență, este timpul să te gândești la moduri de interacțiune.

Aici sunt enumerate idei și funcționalități pe care le poți integra în website, care să aducă un plus valoare vizitatorului.

7. Navigarea în Website descrisă într-un Curs de Web Design

Studiile evidențiază faptul că utilizatorii părăsesc website-ul dacă nu găsesc ceea ce caută în mai puțin de 2 minute. Optim, ar trebui să dureze 15 secunde pentru ca un utilizator să găsească informația, cu tot cu timpul de încărcare.

În acest capitol se discută despre cum trebuie să funcționeze navigarea într-un website. Începem cu meniul și stabilim ce este și cum trebuie să funcționeze. Ce informații trebuie să afișezi și cum să le poziționezi.

Fiind vorba de un "curs de web design", trebuie să stabilim și un mod intuitiv de a naviga. Cum să faci experiența utilizatorului cât mai plăcută și explorarea website-ului cât mai fluidă. Pentru că o navigare proastă, afectează imersiunea și dorința vizitatorului de a explora.  Sunt exemplificate numeroase situații astfel încât să poți vizualiza conceptul de navigare imersivă și fluidă.

8. Conținutul și Arhitectura

Fiecare website are o arhitectură de conținut ce trebuie planificată înaintea de dezvoltarea acestuia. Conținutul este un factor de decizie în procesul de comandă. Este și un factor de diferențiere în piață. Atunci când ai un design excepțional, trafic foarte bun dar comenzi foarte puține, problema se află la nivel de conținut. Nu este logic structurat, nu este atractiv sau este insuficient.

În acest capitol din cursul de web design discutăm despre ce pagini ai nevoie atunci când ești ofertant de servicii, de produse, sau doar ai un website de prezentare. Pentru fiecare pagină este descris conținutul și așezarea optimă a acestuia. În încheiere, sunt discutate principii de conținut și cum să identifici structura optimă pentru website-ul tău în funcție de afacerea ta.

9. Monetizarea Website-ului

Monetizarea înseamnă să convertești conținutul website-ului într-o sursă de profit. Ceea ce necesită o abordare de conținut diferită față de ce s-a discutat până acum. Este un capitol foarte important, întrucât cu toții ne dorim ca website-urile noastre să ne aducă un profit cât mai mare. În cursul de web design vom discuta despre sursele de monetizare, tipurile de conținut, arhitectura și conceptul de monetizare însăși.

Surse de Monetizare

Sunt descrise toate sursele de monetizare disponibile. Cum funcționează acestea. De ce tip de website ai nevoie. De avantaje și ce dezavantaje aduce fiecare sursă și cum trebuie acestea abordate.

 

Tipuri de Conținut

Există mai multe tipuri de conținut ce poate fi monetizat în funcție de publicul țintă și de sursa de monetizare aleasă. În cursul de web design sunt descrise tipurile de conținut, cu indicații de utilizare și exemple de website-uri care le folosesc.

 

Arhitectura Website-ului Monetizabil

Pentru un website destinat monetizării, arhitectura este construită diferit. Întreaga filozofie se bazează pe livrarea conținutului și încurajarea explorării. Nu mai este vorba de servicii sau produse. Ci de categorii de conținut. Este explicat felul în care trebuie să așezi conținutul ales și cum trebuie utilizatorul să interacționeze cu acesta pentru a petrece cât mai mult timp pe website, maximizând astfel profitul.

 

Discuții despre Monetizare

Încheiem acest capitol parte din cursul de web design cu câteva discuții despre ce înseamnă de fapt monetizarea ca și sursă de profit. Cât este aceasta de stabilă și ce nivel de implicare necesită.

10. Optimizarea pentru Mobile

57% (sweor.com) din utilizatorii de internet susțin că nu vor comanda de pe un website ce nu arată bine pe mobile. 85% (sweor.com) din adulți vor ca pe mobil un website să arate cel puțin la fel de bine precum pe desktop. Peste 79% (outerboxdesign.com) din posesorii de smartphone-uri le folosesc pentru a comanda produse de pe internet.

În urma acestor statistici putem spune că majoritatea potențialilor tăi clienți folosesc un dispozitiv mobil pentru a interacționa cu tine. Optimizarea pentru mobile înseamnă pregătirea website-ului pentru ca aceștia să aibă o experiență cât mai plăcută și cât mai fluidă.

Este un capitol esențial pentru orice curs de web design. Se discută despre cum se calculează rezoluția unui dispozitiv. Cum o vizezi. Cum trebuie să optimizezi prin plasarea elementelor și care dintre acestea nu funcționează pe mobile.

Vei găsi informații despre cele 3 paradigme de design:

  • Mobile Only,
  • Responsive 
  • Mobile First.

 

11. Optimizarea Vitezei

Viteza website-ului este primul indice de calitate. Da, website-ul tău este foarte frumos, atractiv și intuitiv, dar dacă nu se încarcă în maxim 5 secunde, nu îl va observa nimeni. 47% (sweor.com) din utilizatori se așteaptă ca timpul de încărcare să fie de maxim 2 secunde. Este o abordare pragmatică, dar reală.

De această cauză în cursul de web design avem un capitol dedicat vitezei. Ce înseamnă optimizarea vitezei și cum are aceasta loc la nivel de: Infrastructură, Tehnologie și Limbaje, Complexitatea codului, WordPress și CMS-uri, și în mod special, la nivel de conținut.

Vei găsi descrise metode de optimizare ale imaginilor și tehnici care îți vor ușura munca. Discutăm extins și despre metodologia de testare și cum poți măsura eficient viteza reală a website-ului.

Fiind vorba de un subiect relativ controversat în viziunea utilizatorului, am abordat o serie de mituri și legende urbane ce gravitează în jurul optimizării vitezei și le-am stabilit valoarea de adevăr.

12. Optimizarea SEO - Curs de Web Design

Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) presupune pregătirea website-ului atât tehnic cât și la nivel de conținut pentru a putea fi indexat cât mai bine în rezultatele organice ale motoarelor de căutare. Într-o lume puternic digitalizată, poziția în motoare precum Google (majoritar), Yahoo, Bing, dictează succesul website-ului tău. Pentru că marea majoritate a utilizatorilor de internet nu trec de prima pagină de rezultate. Nu ești pe prima pagină, nu exiști.

 Acest capitol conține o bună parte din ce trebuie să știi despre optimizarea SEO și afișarea în Google. Spunem o bună pentru că domeniul este în continuă evoluția (sau involuție) și astfel anumite particularității pot apărea sau dispărea subit.

Optimizarea SEO ON-Page

Conține toate metodele de optimizare a pagini website-ului. Începe prin a descrie optimizarea tehnică a website-ului. Ce fișiere trebuie să existe și ce fel de cerințe trebuie să întrunească serverul gazdă.

Este apoi urmată de optimizarea textului și a conținutului. Cum alegi un cuvânt cheie, cum scrii textul, unde trebuie plasate cuvintele cheie. Cât text trebuie să existe și ce structură trebuie să urmeze.

După acestea discutăm despre structura legăturilor. Cum trebuie să arate link-ul paginii. Arhitectura categoriilor. Cum construiești sistemul de legături interne și ce greșeli sunt cele mai frecvente.

În acest curs de web design sunt explicate elemente ce afectează optimizarea SEO și cum le poți utiliza în avantajul tău.

 

Optimizarea SEO OFF-Page

Sunt explicate toate tehnicile de optimizare SEO Off-page, adică în afara website-ului. Cum se obțin backlink-uri, cum se scriu și unde trebuie plasate.

 

Black Hat și tehnici de evitat

În acest ultim subcapitol sunt discutate tehnicile SEO de evitat. Pentru acestea Google te va penaliza și este important să le cunoști.

13. Securitatea Website-ului

Ne bazăm foarte mult pe tehnologie. Stocăm date importante în cloud precum preferințe personale sau istoricul acțiunilor. Chiar și tranzacțiile financiare au loc în baza internetului. Securizarea acestora este esențială. Este ușor de trecut peste acest aspect, gândind minimal. Până la urmă, este doar un website de prezentare, nu? Nu este chiar așa. Website-ul companiei tale reprezintă imaginea acesteia în mediul online. 

De regulă, într-un curs de web design accentul se pune mai mult pe partea de design și pe mijloace de dezvoltare. Dar nu putem sări peste aspectul securității. În primul rând, stabilim care este pericolul de care trebuie să te aperi atunci când ai un website. Apoi sunt enumerate și explicate tipurile de atac care pot avea loc. Sunt detaliate multe vulnerabilități și posibilele breșe de securitate alături de rezolvarea simplistă a acestora.

Capitolul se încheie cu o serie de măsuri de prevenție suplimentare pe care le poți implementa pentru a crește gradul de siguranță.

14. WordPress

WordPress este o unealtă fenomenală pentru construcția de website-uri. Este gratuit, intuitiv, adaptabil și poate fi extins cu o largă varietate de module.

Pentru majoritatea website-urilor, WordPress oferă soluția ideală, ne mai fiind necesară crearea unei tehnologii CMS de la zero. Fie că vorbim despre website-uri de prezentare, magazine online, blog-uri sau platforme de e-learning (lista poate continua mult și bine), WordPress este perfect dotat cu module și teme care vor scurta mult timpul de dezvoltare.

Chiar dacă este vorba de un curs de web design și nu un curs de WordPress pentru începători, abordăm și acest subiect. Sunt enumerate cele mai bune teme și module pentru toate nevoile pe care le poți avea. De la design, la funcționalități, la securitate până la optimizarea SEO.Vei găsi și instrucțiuni clare despre cum trebuie să optimizezi viteza unui website WordPress. Ce module sunt necesare și cum să le configurezi.

În final este dezbătut când trebuie utilizat WordPress, ce alte sisteme CMS mai există și când ai nevoie de un website dezvoltat de la zero.

15. Curs Web Design: Blog-ul

Blog-ul este o unealtă extraordinară de marketing și optimizare SEO. Îți oferă un spațiu larg, unde poți folosii cuvinte cheie și unde poți crea conținut de interes pentru publicul tău. Distribuind pe rețele sociale fiecare nou articol, păstrezi interesul pentru brand-ul tău și sporești traficul pe website.

Blog-ul este o oportunitate din a oferi gratuit un plus valoarea cu titlu publicitar. Punându-te în postura de expert în domeniu, articolele tale pot circula pe internet cu o valoare și o pondere uriașă. Clientul află ceva nou, își rezolvă o problemă sau primește o informație, iar tu devii un centru de noutăți adică compania la care lumea apelează.

În capitolul Blog din cursul de web design, vei afla care este structura blog-ului. Ce poți scrie în el și sugestii de articole. Este explicată metoda de comunicare și felul prin care poți folosi blog-ul în avantajul tău.

16. Google Analytics

Google Analytics este o unealtă bună de monitorizare a traficului și a comportamentului vizitatorilor. Oferă foarte multe informații și poate părea copleșitoare la început. De aceia în acest capitol vei afla câțiva indici pe care să îi urmărești și de ce aceștia contează.

17. Despre GDPR

Probabil ai auzit de GDPR (General Data Protection Regulation) într-un context sau altul. Este o lege dată la nivelul Uniuni Europene care vizează orice entitate juridică ce colectează datele persoanelor fizice. Scopul este de a proteja datele cu caracter personal și de a oferii mai mult control posesorilor de drept. Chiar dacă nu este o temă dedicată unui curs de web design, este bine să cunoști cum trebuie pregătit website-ul pentru a fi în regulă din punct de vedere al protecției datelor.

18. Curs de Web Design: Sfaturi pentru Începători

În încheierea cursului de web design, vine un capitol dedicat începătorilor. Conține sfaturi esențiale pentru orice dorește să înceapă o carieră în Web Design. Se discută despre blocaje emoționale și creative.

Este explicat procesul de prototipare. Ce este un prototip al unui website și cum se creează acesta. Vei afla cum să-ți găsești inspirația și ce este de fapt originalitatea în web design. Urmate de o listă de unelte care îți vor ușura munca și procesul de dezvoltare.

Pentru cei care vor să înceapă o carieră în web design, vor găsi câteva sfaturi despre cum se construiește un portofoliu, cum obții primele proiecte și cum începi să te auto promovezi.

DETALII ȘI ÎNSCRIERE LA

CURS DE WEB DESIGN

Necesar Curs, Durată, Locație și Cost

Cursul de web design costă 400 euro și durează 3-4 zile. De obicei se aleg zilele astfel încât să includă și weekend-ul, pentru a putea participa toată lumea. O zi de curs are între 6 și 8 ore cu pauze, în funcție de viteza de înțelegere a fiecăruia. Timpul este alocat suficient pentru a pune întrebări. Numărul de minim e cursanți per serie este de 3 locuri și maxim de 6. Pentru a mă putea ocupa individual de parcursul fiecărui cursant.

La momentul confirmări înscrierii și stabilirii datei de început, se achită 50% din costul cursului, în avans, ce nu vor fi rambursați în cazul neprezentării.

Data de start este flexibilă. Fiecare serie începe odată ce s-au strâns minim 3 participanți. Cursul desfășoară la sediul firmei: Elocinței 48, Sector 1, București.

COST CURS DE WEB DESIGN 400 euro
COST COPII 16-17 ANI 325 euro
DURATĂ 3 – 4 zile
ORE / ZI 6 – 8 ore
VÂRSTĂ MINIMĂ 16 ani
LOCURI per SERIE 3 – 6 cursanți
TRAINER Victor Marcoianu
ORGANIZATOR SenDesign
DATĂ DE START Flexibilă